#Buduję Relacje

Z okazji znalezienia się w 10 Top Głosach Polskiego Linkedin Marcin Stopa zadał mi, tak jak i pozostałym laureatom, kilka pytań. Ale dał ograniczenie: 650 znaków. Trudno było się rozpisać. Postanowiłem więc podzielić się w tym artykule pełnymi odpowiedziami na Jego pytania.

1. Co publikujesz na LinkedInie?

Świadomie na Linkedin publikuję od początku stycznia 2018. Zamieszczam kilka rodzajów treści:

– pigułki wiedzy nt #Networking, #EventOnboarding, #EmployeeAdvocacy, #RzecznictwoPracowników,

– wskazówki jak poruszać się na eventach i na Linkedin

– relacje z wydarzeń,

– rozmowy z interesującymi ludźmi,

– udostępniam, ze swoim uzasadnieniem, interesujące posty innych ludzi.

2. Za co lubisz LinkedIna?

Lubię z 6 powodów:

I. Na Linkedin mamy okazję rozwijać się i budować relacje. Aby unikać hejtu przestrzegamy netykiety, unikamy narzekania. Wiemy, że wzmacniamy to co zauważamy. Dlatego zauważamy i doceniamy pozytywy. Wspieramy się i dlatego coraz więcej osób, bez obawy o hejt, znajduje tutaj miejsce budowania marki osobistej i rozwoju. Cieszę się, gdy widzę jak użytkownicy stają się aktywni, przechodzą od #LinkedinOnBoarding do #LinkedinPerforming.

II. Na szczęście na Linekdinie nie dyskutuje się wszystkich problemów biznesu.

Lubimy:

– zdawać relacje z różnych wydarzeń

– komunikować,

– czasem nawet dyskutować.

Najczęściej komentowanie rozpoczynają te same, aktywne osoby, po czym ośmielone pozytywną atmosferą dołączają kolejne. Rozumiemy, że taka tu obowiązuje konwencja. Wszyscy uczymy się jak pisać posty, które inni chętnie komentują.

III. Na Linkedin każdy jest optymistą po trzykroć. Dla mnie Linkedin to antytabloid. Ćwiczymy się w dyplomacji. Jeśli piszemy o trudnych tematach, to pokazujemy je jako wyzwania.

IV. Na Linkedin są, jak wszędzie, tematy tabu (i to całe mnóstwo). Tak, jak podczas small talk nie rozmawiamy o polityce, seksie, wieku, wadze, aborcji, religii podobnie jest na Linkedin. Nie szukamy tego co nas dzieli, ale tego co nas łączy.

V. Na Linkedin można dyskutować o sprawach ważnych dla profesjonalistów, a także ich inspirujących czy intrygujących. Ponieważ rozpoczęcie publikowania treści jest sporym wyzwaniem, większość postów ma dość błahą treść. Najczęściej ambitne teksty piszą konsultanci, doradcy, coachowie, mentorzy.

VI. Na polskim Linkedin lajkuje się i komentuje posty innych. Co prawda komentarzy nie jest jeszcze zbyt dużo, ponieważ wielu użytkowników nie wie po co i jak to robić, obawia się wygłupić. Gdy szkolę profesjonalistów w różnych firmach widzę, jak trudno jest poszerzyć strefę komfortu. Komentowanie postów nie jest jeszcze zbyt powszechnym nawykiem.

3. Co oznacza dla Ciebie wartościowa treść?

Wartościowa treść, to taka, która daje wartość czytelnikowi i zachęca go do aktywności, budowania relacji. Różni uczestnicy potrzebują różnych rzeczy, bo są na różnym etapie rozwoju. Dlatego nic w tym złego, że treść często różni się poziomem merytorycznym.

Unikam, i zachęcam do tego moich klientów, zamieszczania, robienia ze swojego profilu słupa ogłoszeniowego.

4. Jakie dałbyś wskazówki innym, by mogli zostać w przyszłości Topowym Głosem na LikedInie?

Bądź sobą, idź za swoim głosem, regularnie dziel się wiedzą, doświadczeniami, staraj się.

Ułatwiaj innym interakcje. Publikuj treści, które są komentowalne, nad którymi warto dyskutować.

Buduj społeczność #MikroInfluencerzy

5. Dlaczego publikujesz na LinkedInie?

Z jednej strony zawsze kręciła mnie popularność, bycie lubianym z drugiej lubię dzielić się wiedzą i wspierać początkujących.

Robię to, aby:

– uczyć się, rozwijać swoje kompetencje,

– dzielić się wiedzą i doświadczeniami,

– budować swoją markę osobistą,

– znaleźć klientów, którzy potrzebują skorzystać z kompetencji moich i mojego zespołu,

– wspierać moich znajomych i klientów w budowaniu kapitału społecznego i nawyków,

– pokazywać jak moi klienci rozwijają swoje kompetencje.

Dziękuję wszystkim, którzy zagłosowali na mnie, którzy cenią sobie to co robię na Linkedin, podczas wykładów, szkoleń, sesji #EventOnBoarding.

Dziękuję wszystkich a szczególnie moim przyjaciołom i współpracownikom, kórzy dzielnie mnie wspierają ( sorry, że nie wymienię wszystkich ): Agata Dynoch, Tomasz Maciejewski, Piotr Kamiński, Witold Antosiewicz. I gratuluję też wszystkim tegorocznym laureatom:

Lidia Buksak

Grzegorz Deszczka ✌️ Rekruter Z Brodą

dr Maciej Kawecki

Tomasz Kolasiński

Katarzyna Szyper

Grzegorz Tanecki

Łukasz Jędraszkiewicz

Marcin Rutecki

Witold Antosiewicz

Podziel się w komentarzu jak Ci w ostatnim roku służył Linkedin?

patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata 523 Origin Unreachable

523 Origin Unreachable


cloudflare-nginx