#CoInfluencerzy czyli prywatni #MikroInfluencerzy

Z czym Ci się kojarzą influencerzy?

Z osobami mającymi wielu obserwujących i followersów, które wspierają swoimi aktywnościami duże marki i duże budżety reklamowe. Są ich całe tabuny: mega, mikro i nano influencerzy. Ale nie o nich dziś będzie mowa. Dziś podzielę się z Tobą sprawdzoną w praktyce ideą grup MasterMind #CoInfluencerzy. Czyli grup profesjonalistów, którzy współpracują ze sobą w formule MasterMind w budowie swojego Personal Branding eksperta i rozwoju sprzedaży na LinkedIn.

Grupy takie stają się katalizatorami aktywności i zaangażowania. Tak, jak #CoWorking jest miejscem biurowym do pracy, tak #CoInfluencerzy spotykają się regularnie online, aby rozmawiać jak wspierać swoje aktywności i marki w Social mediach. Używając swojego doświadczenia i wpływu powodują, że marki koleżanek i kolegów z grupy są silniejsze, dzięki czemu ich marka również staje się mocna i rozpoznawalna.

Linkedin już od kilku lat jest postrzegany jako portal służący promowaniu wizerunku eksperta profesjonalisty i sprzedaży. Sam zacząłem świadomie publikować treści 11 stycznia 2018 roku.

Dzięki wsparciu mojego wspólnika i @Agnieszka Jakubowskiej zaczęło mi to iść całkiem nieźle. Po roku staram się jednym z 10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, piszę o tym moim artykule „Nie lubię pisać postów”. Moja aktywność przyniosła mi też ten tytuł w 2019. Stało się to głównie dzięki szerokim i silnym relacjom jakie mam w realu i które przyniosłem na LinkedIn. Potem przez kilku miesięcy, razem z Tomasz Maciejewski, przeszkoliliśmy kilka grup przedsiębiorców i profesjonalistów w skutecznym korzystaniu z Linkedin. Trzy miesięczne programy #B2BMasterMind pokazały nam interesujący aspekt Social mediów.

Nasze doświadczenie pokazało, że wiele osób, które mogłyby regularnie tworzyć profesjonalne treści na Linkedin, szybko się zniechęca, ponieważ:

  • nie wie jak je pisać,
  • niewiele osób poleca
  • nikt nie komentuje ich postów.

Zaangażowanie pod ich postami, ich zasięgi są niewielkie. A to deprymuje, tak jak przemawianie do pustej sali lub nieżyczliwej publiczności. Oczywiście same treści powinny być wartościowe, mieć właściwą strukturę, ale to nie zawsze wystarcza. Aby regularnie publikowane treści wywoływały komentarze, docierały do coraz większej grupy ludzi, warto świadomie zacząć budować wokół siebie społeczność życzliwych i angażujących się ludzi. A w pojedynkę nie jest to łatwe, zajmuje sporo czasu, wymaga talentów relacji i wpływu. Jak mówi przysłowie: „Chcesz iść szybko idź sam, chcesz iść daleko idź z innymi”. Dlatego warto rozważyć udział w sformalizowanych społecznościach MasterMind, w których działają #CoInfluencerzy.  

Na początku dobrze jest przyjąć do wiadomości, że większość ludzi pomimo biznesowego nastawienia, woli tylko obserwować osoby tworzące treści. Rzadko kiedy je polecają, a jeszcze rzadziej je komentują. To jest normalne. Trudno mieć do nich pretensje. Taki mają profil osobowościowy, takie mają motywacje, po prostu nie lubią się uzewnętrzniać. Natomiast jest grupa 10 /15 / 20 może 30% osób na LinkedIn, które od czasu do czasu coś polecą, coś skomentują. Dość chętnie staną się Twoimi fanami, jeśli zaczniesz budować we właściwy sposób z nimi relacje.

Możesz to zrobić na kilka sposobów.

1. Najprostszym rozwiązaniem jest działać w specjalnie utworzonych grupach osób, wspierających się nawzajem. Najczęściej są to osoby, które należą do różnego rodzaju społeczności będących w osobistym kontakcie, spotykających się regularnie. Przykładem może być, działająca od 27.04.2006 roku, moja grupa rekomendacji biznesowych #BniWspólna, w której, na 40 członków kilka regularnie publikuje własne treści. A kilkanaście osób interesuje się, daje feedback, poleca i komentuje posty.

2. Inną społecznością są członkowie prowadzonego przeze mnie #NetworkingConciergeClub. Sam fakt przynależności nie oznacza, że będą polecali / komentowali Twoje treści, ale gdy ich o to poprosisz i zachęcisz jest szansa, żeby zrobili więcej niż nic.

3. Najskuteczniejszą metodą jest działanie w społeczności skoncentrowanej na rozwoju swoich kompetencji w Social mediach, typu #B2BMasterMind. Członkami takiej grupy warsztatowej są przedsiębiorcy i profesjonaliści, którzy świadomie chcą zadbać o swój wizerunek i zdobywać nowych klientów dzięki aktywności na Linkedin. Mają konkretny cel, precyzyjnie zbudowany program aktywizujący członków grupy do tworzenia i komentowania treści.

4. Wielu trenerów tworzy takie grupy dla uczestników swoich szkoleń. Niestety po jakimś czasie grupy stają się mało aktywne. Najtrudniej stworzyć samemu trwałe grupy MasterMind osobistych #CoInfluencerzy z ochotników. Jest to możliwe, ale trudne. Zachęcamy członków naszych społeczności do tego, aby poszukiwali takich osób i tworzyli takie grupy.

W jaki sposób znaleźć takie osoby?

  • Po pierwsze – rozejrzyj się wokół siebie. Kto spośród Twoich znajomych na Linkedin jest aktywny na Linkedin lub chciałby być aktywny?
  • Po drugie – dowiedz się, co dla niego lub dla niej jest ważne.
  • Po trzecie – zastanów się, w jaki sposób możesz pomóc im osiągnąć cele, zarówno w Social mediach jak i w biznesie. Dziękuję się wiedzą.
  • Po czwarte – uruchom zasadę wzajemności. Gdy zaczniesz polecać i komentować ich treści jest szansa, że Twoje posty będą przez część z nich komentowane.
  • Po piąte – taguj ich w swoich postach czy komentarzach.
  • Po szóste – posyłaj im treści, które mogą być dla nich interesujące.
  • Po siódme – potwiedź im kompetencje, napisz referencje.
  • Po ósme – poproś ich o skomentowanie Twojego kontentu.
  • Po dziewiąte – napisz wiadomość lub post z podziękowaniem za wsparcie, jakiego Ci udzielają.
  • Po dziesiątej – bądź wyrozumialy i wytrwały. Budowanie społeczności #CoInfluencerzy to długi proces. Licz się że sporą fluktuacją. Nie zniechęcaj się, koncentruj się na tych, którzy chcą iść dalej z tobą, a nie na tych, którzy odpadają. Nie miej mi tego za złe, doceniaj tych, którzy są twoimi sprzymierzeńcami.

Jako urodzony #KreatorSpołeczności

zbudowałem kilkanaście grup BNI i uczestniczyłem w zbudowaniu kilku klubów Toastmasters, stowarzyszeń, klubów biznesu, grup #B2BMasterMind. Wiem jak rekrutować, zachęcać do współpracy, dbać o wysoką retencję. Mam markę, której ufają profesjonaliści i przedsiębiorcy. Widzę jaką wartość mają dla freelancerów, handlowców, przedsiębiorców takie społeczności.

Sprawnie działająca grupa mobilizuje do działania. Wchodzą w gotowy model, płacą składkę i korzystają tak długo i potrzebują. Podobnie każdy z nas chodząc do fitness klubu, klubu tańca, zajęcia jogi itp. kupuje kartę członkowską i korzysta z tego, że ktoś inny dba o funkcjonowanie, rekrutację nowych członków do grupy o konkretnych potrzebach i zainteresowaniach.

Podobnie jest z kształtowaniem nawyków na LinkedIn. W pojedynkę, bez trenera osobistego, jest to bardzo trudne, w grupie dużo łatwiej utrzymać determinację, jest to przyjemniejsze i skuteczniejsze. Na dodatek nie trzeba prosić o #ŻebroLajki pod swoimi publikacjami. Jest jasny kontrakt: wszyscy wiedzą dlaczego się zapisują i płacą składkę w klubie MasterMind, w którym współpracują #CoInfluencerzy.

Tak to też funkcjonuje to w firmach, w których wdrażamy przez 6 do 12 miesięcy programy #EmployeeAdvocacy. Dzięki przeszkoleniu ambasadorów, regularnym webinariom, codziennej współpracy korzystają oni ze swojego wsparcia. W efekcie po trzech, sześciu miesiącach #CoInfluencerzy publikują bez obaw komentarze, posty czy artykuły. #RzecznictwoPracowników kwitnie, zadowolona jest firma i zadowoleni są pracownicy. Kultura organizacji przejawia się również na Linkedin kształtując pozytywny #EmployeerBranding w Social mediach. Sytuacja win-win. 

Od dwóch lat eksperymentowałem z grupami MasterMind osób, wspierających się w wyrobieniu nawyków omawiania, dyskutowania, komentowania i publikowania treści na LinkedIn.

Odkryłem 3 paradoksy Linkedin:

1. nikt nie skomentuje posta, dopóki nikt go nie skomentuje,

2. komentarze pojawiają się pod postami, które są komentowalne,

3. nie ma zasięgu bez zaangażowania pod postem a zaangażowania bez zasięgu.

Jak poradzić sobie z tymi paradoksami? Rozwiązanie jest proste – być częścią sformalizowanej grupy MasterMind ( płacących składkę, abonament – jak Sales Navigator, SEO, BNI, Toastmasters ):

– zmotywowanych profesjonalistów,

– którzy budują i dbają o swoją markę,

– regularnie publikują posty,

– wzajemnie dają sobie wsparcie i feedback nt postów i komentarzy,

– posiadających wsparcie osobistego trenera, facylitatora grupy.

Widzę, jakie efekty przynosi taka regularna współpraca w grupie osób rozwijających swój biznes i budujących swoją markę eksperta. Mają gwarancję, że:

1. w grupie są przeszkoleni, zaangażowani, rozumiejący i przestrzegający zasad, życzliwi ludzie,

2. każdy członek grupy pomagając innym wie, że komentując pozytywnie i merytorycznie posty i artykuły kolegów z grupy, może oczekiwać tego samego, 3. otrzymają na bieżąco konstruktywny feedback nt swojego zaangażowania, jakości publikacji i komentarzy.

W efekcie 3 paradoksy Linkedin nie będą ich dotyczyć ponieważ:

1. Pod każdym postem będzie zawsze kilka komentarzy, dzięki czemu inni chętnie będą się dołączać do dyskusji,

2. Przeszkolenie, #LinkedinOnBoarding daje większą szansę, że posty będą łatwo komentowalne przez szerokie grono odbiorców,

3. Pojawienie się komentarzy powoduje szybki wzrost zasięgów i zaangażowania pod postem.

Dlaczego to działa:

1. Członkostwo zobowiązuje do:

– ustrukturyzowanej, regularnej ( np. cotygodniowe, codziennej ) obecności,

– regularnego komentowania postów tej samej grupy ludzi,

– publikowania 1-2 razy w tygodniu posta co powoduje, że skoro się zobowiązałem to głupio się nie wywiązać.

2. Świadomość, że skoro wykonałem wysiłek i mam gwarantowaną reakcję motywuje do starania się i zaangażowania.

3. Synergia działań. Aktywności komentowania tej samej grupy, zaangażowanych ludzi kumulują się. Widać progres u każdego z członków grupy. Rośnie zaufanie i chęć współpracy. Społeczność MasterMind jest katalizatorem aktywności i zaangażowania.

4. Wsparcie facylitatora, moderatora. Bez trenera personalnego nie przekroczy się pewnego progu. Zewnętrzny trener jest dodatkowym czynnikiem determinacji. Warunki, które powinny być spełnione, aby stan determinacji się utrzymał:

– monitoring,

– proste nawyki, rytuały

– i wszystko to, co służy naturalnej dyscyplinie.

Sytuacja kiedy profesjonalista działa indywidualnie, ale widzi, że pracuje dla niego cały system, który wspiera jego determinację, gwarantuje chęć stałego dążenia do celu.

Podsumowując.

Ideą przewodnią społeczności #CoInfluencerzy jest wspieranie się przez 10-15-20 osobowe grupki MasterMind profesjonalistów, którym zależy na:

– profesjonalnym wizerunku ponieważ #LepiejWidoczniWidocznieLepsi,

– dyskusji i interakcji z czytelnikami,

– inspiracji i informacji zwrotnej od koleżanek i kolegów,

– serdecznym wsparciu,

– zaangażowaniu pod postami.

Co Tobie utrudnia, a co pomaga komentować posty i tworzyć content na LinkedIn, dzięki czemu Twoja marka jest silna i widoczna?

1 thought on “#CoInfluencerzy czyli prywatni #MikroInfluencerzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.

patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata patapata 523 Origin Unreachable

523 Origin Unreachable


cloudflare-nginx